Hot Sails MauiDa KineZuidwest6Sean Ordonez Shapes

Friday, May 8, 2009

Onverwacht dagje met behoorlijk wat porrrrr.....

Had vandaag onverwacht wat tijd over, dus besloten om maar een uurtje of 2 het water op te gaan. De voorspelling was dat er niet al te veel wind was, een knoop of 18. Met weinig power dobberen op de slufter met megastroming leek me geen goed idee, en Wijk was wat te ver voor 2 uurtjes. Dus ik dacht: lekker easy dagje cruisen op binnenwater.

Bij aankomst leek het dat het iets harder waaide dan ik had verwacht dus ik ging voor mijn 5,3. 2 rakjes gevaren en ineens ging er een knop om. Zwaar overpowered. Dikke regen. Dus maar even schuilen aan de kant. Relaxte kerel ontmoet, wat blijkt? Vaart ook hot, ook sos classic 88, heeft dezelfde studie gedaan en woont bij me om de hoek :-o. Na de regen nog even geprobeerd met 5,3 maar bleek geen optie. Had m'n 4,2 thuis gelaten, dus moest wel met 4,7 verder. Overpowered, maar het ging.

Mijn stadsgenoot toverde ineens een gps-apparaat te voorschijn, dus eindelijk het moment om te testen hoe hard dat windsurfen eigenlijk gaat. Niet dat extreme speedsurfen, maar gewoon een rakje met je waveboardje ruime wind door de chop heen 'ploegen'. Toch in dat ene rakje nog een respectabele topspeed gehaald van 55,2 km/uur.

Aan het einde nog even wat kiekjes gemaakt van mijn nieuwe mattie.

2 comments:

  1. onverwacht wat tijd over? das een goeie.. hehehhe die moet ik ook maar eens gebruiken ;-)
    En je heb in ieder geval een alibi voor het niet meenemen van een klein zeil .. of het past niet in je auto (volvo station), of je zat nog in je maui sailsizes..
    --ben benieuwd wat men eerder geloofd--

    david

    ReplyDelete
  2. Je nieuwe mattie heet zeker Bart.............
    Enne dat boardje ken ik......

    Sanne

    ReplyDelete